مدیریت پروژه به صورت EPC

در مدل قرارداد انجام پروژه به روشEPC ، یک پیمانکار مسئولیت کلی طراحی مهندسی، تدارکات و ساخت یک پروژه را بر عهده می گیرد. این به این معنی است که پیمانکار EPC به عنوان یک نقطه تماس واحد برای کارفرما عمل می‌کند و مسئولیت تمام جنبه‌های پروژه را از ابتدا تا انتها بر عهده دارد. شرکت فراتحقیق سپاهان در کنار ارائه خدمات فنی و مهندسی، با انجام مسئولیت های خرید و تامین کالا و ساخت و اجرای عملیات پروژه ها، توانایی انجام کامل پروژه های صنعتی در قالب EPC را دارد و موفق به دریافت گواهینامه صلاحیت پیمانکاری صنعت و معدن گردیده است.

خرید و تدارکات

فرآیند خرید و تدارکات یکی از اجزای سه مرحله ای پروژه های  EPC است. این فرآیند به شرکت های پیمانکار اطمینان می‌دهد که خریدهای انجام‌شده توسط شرکت، از منظر عدالت و رقابت، منصفانه هستند و همچنین هر کالا با بهترین قیمت خریداری شده است.حفظ روابط مؤثر با تأمین‌کنندگان و حضور مؤثر در تمام مراحل فرآیند تدارکات، هر دوی این عناصر برای تضمین موفقیت کلی عملیات تجاری بسیار حیاتی هستند. این اقدامات به شما اجازه می‌دهند تا اهداف خاص خود را دنبال کنید و همچنین نیازهای ذینفعان را به شکل مؤثر برآورده سازید.

از آنجا كه سرعت و کیفیت تأمین کالا از منابع معتبر و مورد تأیید یکی از شروط اصلی اتمام به موقع پروژه ها می باشد، در سالهای اخیر طیف گسترده ای از خدمات مهندسی خرید و تامين کالای پروژه ها، به موازات خدمات طراحی و مهندسی به فرا تحقیق سپاهان واگذار شده است.

شرکت فرا تحقیق سپاهان ضمن شناسائی و تعامل با سازندگان و فروشندگان معتبر داخلی و خارجی و با تسلط بر قوانین و مقررات بانکی، بیمه، ترخیص، حمل، بازرسی و سایر امور بازرگانی، خدمات خود را تا تحویل کالا در محل اجرای پروژه ها و نهایتاً پیگیری خدمات پس از فروش با سازندگان گسترش داده است.

شرکت فراتحقیق سپاهان با سابقه بیش از ربع قرن، تجربه انجام بسیاری از پروژه های صنعتی را در قالب EPC بر عهده داشته است. برای دسترسی به پروژه ها می توانید از اینجا ادامه دهید.

ساخت و اجرا

مرحله ساخت و اجرا در پروژه‌های EPC یکی از مهم‌ترین مراحل است. در این مرحله، پروژه به عملیات ساخت و اجرا می‌پردازد. پیمانکار مسئول اجرای تمامی فعالیت‌ها، از زمان خاکبرداری تا تحویل پروژه به کارفرما می‌گذرد.

در این مرحله، انجام کارهای زیر از جمله وظایف پیمانکار می‌باشد:

  • ساخت و مونتاژ:  اجرای ساختمان‌ها، تجهیزات، سیستم‌ها و تاسیسات مورد نیاز بر اساس طراحی‌های مهندسی.
  • مدیریت پیمانکاری : کنترل زمان، هزینه و کیفیت، مدیریت تیم‌های کاری، تدارکات و تأمین منابع.
  • کنترل کیفیت : اجرای آزمون‌ها، بازرسی‌ها و تضمین کیفیت ساختمان‌ها و تجهیزات.
  • مدیریت ایمنی : اجرای استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در محل کار.
  • مدیریت تغییرات : مدیریت تغییرات در طراحی‌ها، نیازها و شرایط پروژه.

این مرحله از پروژه نیازمند هماهنگی و همکاری موثر بین تیم‌های مهندسی، تدارکات، ساخت و اجرا، و مدیریت پروژه است تا پروژه به‌طور موفقیت‌آمیز به پایان برسد. از این رو، مهم است که پیمانکاران و تیم‌های مرتبط با همکاری و تبادل اطلاعات، مشکلات و چالش‌های پروژه را مدیریت کنند.

شرکت مهندسی فرا تحقیق سپاهان با در اختیار داشتن مدیران و کارشناسان اجرایی مجرب، امکانات اجرایی مناسب، بكارگیری گروه های اجرایی جزء‌ متخصص و همچنین پشتیبانی فنی طراحان دفتر مرکزی، کارهای اجرایی پروژه ها را با سرعت و کیفیت مطلوب مطابق با مشخصات فنی و آیین نامه های تعیین شده، و همچنين تعهد به رعايت قوانين و مقررات زيست محيطی، ايمنی و بهداشت شغلی، اجرا، نصب، پيش راه اندازی و راه اندازی می نمايد.

شرکت فراتحقیق سپاهان با سابقه بیش از ربع قرن، تجربه انجام بسیاری از پروژه های صنعتی را در قالب EPC بر عهده داشته است. برای دسترسی به پروژه ها می توانید از اینجا ادامه دهید.

تست و راه اندازی سرد و گرم

در مراحل پایانی احداث هر پروژه صنعتی، تست و راه‌اندازی سرد و گرم نقشی حیاتی در تضمین عملکرد بی‌نقص و ایمن تاسیسات ایفا می‌کند. این فرآیند شامل مجموعه‌ای از اقدامات دقیق و برنامه‌ریزی‌شده است که به منظور شناسایی و رفع هرگونه نقص یا ایراد در سیستم‌های مختلف تاسیسات قبل از بهره‌برداری کامل انجام می‌شود.
تست سرد در شرایطی انجام می‌شود که هیچ‌گونه ماده سیال یا حامل انرژی در سیستم‌ها جریان ندارد. در این مرحله، با استفاده از روش‌های مختلف شبیه‌سازی، عملکرد اجزای مختلف سیستم مانند پمپ‌ها، شیرها، تابلوهای برق، سیستم‌های کنترلی و ابزار دقیق به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.
تست گرم پس از تکمیل تست سرد و با تزریق سیال یا حامل انرژی به سیستم‌ها انجام می‌شود. در این مرحله، عملکرد تاسیسات در شرایط واقعی کاری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و از تطابق آن با مشخصات فنی طراحی و استانداردهای مربوطه اطمینان حاصل می‌شود.
انجام دقیق و کامل تست و راه‌اندازی سرد و گرم مزایای متعددی به همراه دارد، از جمله:

* کاهش احتمال خرابی و بروز نقص در تاسیسات
* افزایش طول عمر تجهیزات
* بهبود کارایی و راندمان عملیاتی
* کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری
* ایجاد اطمینان از ایمنی و سلامت پرسنل و محیط زیست

شرکت ما با سابقه‌ای درخشان در انجام تست و راه‌اندازی سرد و گرم پروژه‌های صنعتی مختلف، از جمله پلنت های فولاد سازی، کارخانجات صنعتی و تاسیسات آب و فاضلاب، آماده ارائه خدمات خود به شما در این زمینه می‌باشد.
تیم متخصصان مجرب ما با استفاده از دانش فنی روزآمد و تجهیزات پیشرفته، کلیه مراحل تست و راه‌اندازی را با دقت و ظرافت کامل انجام می‌دهند تا از عملکرد بی‌نقص و ایمن تاسیسات شما اطمینان حاصل شود.

شرکت فراتحقیق سپاهان به عنوان یک شریک در زمینه EPC، تجربه انجام پروژه های مختلف را در این زمینه داشته است که می توانید از اینجا مشاهده کنید.